Early Islam‎ > ‎Muṣannaf Ibn Abī Shayba‎ > ‎Purity‎ > ‎

Regarding the person from whose posterior worms emerge

415- حَدَّثَنَا حَفْصُ بْنُ غِيَاثٍ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، عَنْ عَطَاءٍ، قَالَ‏:‏ يَتَوَضَّأُ إذَا خَرَجَتْ مِنْ دُبُرِهِ الدُّودَةُ‏.‏


415 – Ḥafṣ b. Ghiyāth narrated to us from Ibn Jurayj from ʿAṭā.  He said: One does wuḍū when the worm has emerged from one’s posterior.


416- حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، عَنِ الأَعْمَشِ، عَنْ إبْرَاهِيمَ، قَالَ‏:‏ لَيْسَ عَلَيْهِ وُضُوءٌ‏.‏


416 – Abū Muʿāwiya narrated to us from al-Aʿmash from Ibrāhīm. He said: There is no wuḍū upon him.


417- حَدَّثَنَا حَفْصُ بْنُ غِيَاثٍ، عَنْ عَمْرٍو، عَنِ الْحَسَنِ، قَالَ‏:‏ إذَا خَرَجَ مِنْ دُبُرِ الإِنْسَاْن الدُّودُ، أَوِ الدُّودَةُ فَعَلَيْهِ الْوُضُوءُ‏.‏


417 – Ḥafṣ b. Ghiyāth narrated to us from ʿAmr from al-Ḥasan.  He said: When worms have emerged from the posterior of the person, or the (single) worm, the wuḍū is upon him (to do).