Hadith‎ > ‎Amali Ahmad b. `Isa‎ > ‎Purity‎ > ‎

36

باب في وضوء صاحب الجدري والقروح


Wudu for the possessor of pox and sores


وبه قال: حدثني أحمد بن عيسى، عن حسين، عن أبي خالد، عن زيد، عن آبائه، عن علي -عليه السلام- في الرجل يكون به القروح، والجراحات، والجدري، قال: أصبب عليه الماء صباً.


Ahmad b. `Isa narrated to me from Husayn from Abu Khalid from Zayd from his fathers from `Ali عليه السلام regarding the man who has man sores and wounds and pox.  He said: Pour the water on him with a pouring.


وبه قال: حدثني أحمد بن عيسى، عن حسين، عن أبي خالد، عن زيد، عن آبائه، عن علي -عليه السلام- قال: إذا كانت بالرجل قروح فاحشة لا يستطيع أن يغتسل، فليتوضأ وضوءه للصلاة، وليصب عليه الماء صباً.


Ahmad b. `Isa narrated to me from Husayn from Abu Khalid from Zayd from his fathers from `Ali عليه السلام.  He said: When the man has filthy sores, not able to do ghusl with it, then he is to do wudu with the wudu for salat, and to pour the water upon it with a pouring.


وبه قال: حدثني أحمد بن عيسى، عن حسين، عن أبي خالد، عن زيد، عن آبائه، عن علي-عليه السلام- أنه أتاه رجل فقال: إن ابني أو أخي به جدري، وقد أصابته جنابة فكيف أصنع به؟ قال: يمِّموه.


Ahmad b. `Isa narrated to me from Husayn from Abu Khalid from Zayd from his fathers from `Ali عليه السلام that a man came to him and said: My son or my brother has pox, and janaba has afflicted him.  So how am I to act with him?  So he said: They are to give him tayammum.


وبه قال: حدثنا محمد، قال: حدثنا جعفر، عن قاسم بن إبراهيم، في المجدور يجنب ولا يقدر على الغسل ولا الوضوء: من خشي التلف والعنت من مجدور أو مريض من الوضوء يتيمم وكان ذلك له محزي.


Ja`far narrated to us from Qasim b. Ibrahim regarding the person with pox who becomes junub and is not able (to do) the ghusl or the wudu: Whoever fears damage and torment from the person with pox or a sick person, he does tayammum and that is sufficient for him.