Clothing salat

Clothing in Salat


Chapter 1


قال الصادق عليه السلام في الميتة: لا تصل في شئ منه ولا شسع.


as-Sadiq عليه السلام said regarding the mayta (dead animal, carrion).  He said: Do not pray in anything from it or a sandal strap (shis`).

وروي: أنه لا يصلي في جلد الميتة ولو دبغ سبعين مرة.


And it is narrated that one does not pray in the hide of the mayta even if it were tanned seventy times.



Chapter 2


سأل زرارة أبا عبدالله ( عليه السلام ) عن الصلاة في الثعالب والفنك والسنجاب وغيره من الوبر ؟ فأخرج كتاباً زعم أنّه إملاء رسول الله ( صلى الله عليه وآله ) : أنّ الصلاة في وبر كلّ شيء حرام أكله فالصلاة في وبره وشعره وجلده وبوله وروثه وكل شيء منه فاسد ، لا تقبل تلك الصلاة حتى يصلّي في غيره ممّا أحلّ الله أكله ، ثمّ قال : يا زرارة ، هذا عن رسول الله ( صلى الله عليه وآله ) فاحفظ ذلك يا زرارة ، فإن كان ممّا يؤكل لحمه فالصلاة في وبره وبوله وشعره وروثه وألبانه وكلّ شيء منه جائز إذا علمت أنّه ذكيّ قد ذكّاه الذبح ، وإن كان غير ذلك ممّا قد نهيت عن أكله وحرم عليك أكله فالصلاة في كلّ شيء منه فاسد ، ذكّاه الذبح أو لم يذكّه .


Zurara asked Abu `Abdillah عليه السلام about the salat in (clothing made with the hair of) foxes, fennec foxes, squirrels and other than them of soft-hair.  So he took out a writing that he asserted was the dictation of the Messenger of Allah صلى الله عليه وآله that salat in the fur of everything whose eating is haram, then salat in its soft-hair, its hair, its hide, its urine, its dung, and everything from it is ruined (fasid). That salat is not accepted until he prays in something other than it whose eating Allah has allowed. 

Then he said: O Zurara, this is from the Messenger of Allah صلى الله عليه وآله so preserve that O Zurara. So if it is from that whose meat is eaten, then salat in its soft-hair, its urine, its hair, its dung, its milks, and everything from it, is permissible when you know that it is dhaki (Islamically slaughtered), the slaughtering having made it dhaki. And when it is other than that, from whose eating you have been prohibited and its eating has been made haram upon you, then salat in everything from it is ruined, whether the slaughtering made it dhaki or did not make it dhaki.



Chapter 3


قال موسى بن جعفر عليه السلام: ما أكل الورق والشجر فلا بأس أن يصلى فيه وما أكل الميتة فلا تصل فيه.


Musa b. Ja`far عليه السلام said: Whatever eats leafage and trees, then there is no harm in praying in it.  And whatever eats carrion, then do not pray in it.



Chapter 4


قال الصادق عليه السلام: كل ما لا تجوز الصلاة فيه وحده فلا بأس بالصلاة فيه، مثل التكة الإبريسم والقلنسوة والخف والزنار يكون في السراويل ويصلي فيه.


as-Sadiq عليه السلام said: Everything in which it is not allowed to pray in by itself, then there is no harm with salat in it, such as the silk trouser-band, the cap, the khuff, the waist-band in the pants, and one prays in it.


Chapter 5


سئل الصادق عليه السلام عن إدخال اليد في الثوب في الصلاة في السجود؟ فقال: إن شئت، ثم قال: إني والله ما من هذا وشبهه أخاف عليكم .


as-Sadiq عليه السلام was asked about inserting the hand in the garment during salat in the sujud.  So he said: If you want to.  Then he said: By Allah, not from this or from its like do I fear for you.



Chapter 6


قال الصادق عليه السلام: تكره الصلاة في الفراء إلا ما صنع في أرض الحجاز أو ما علمت منه ذكاة.


as-Sadiq عليه السلام said: Salat in (clothing made from) the wild donkey (or: fur) is disliked except for what is made in the land of the Hijaz, or what you know to be dhaki from it.



Chapter 7


قال علي عليه السلام: إن الإنسان إذا كان في الصلاة فإن جسده وثيابه وكل شئ حوله يسبح .


`Ali عليه السلام said: When the person is salat, then his body and his clothing and everything around him glorifies (Allah).


وقال الباقر عليه السلام: إن كل شئ تصلي فيه يسبح معك.


And al-Baqir عليه السلام said: Everything in which you pray glorifies with you.